9.04.2014 -Biblioteka szkolna a zagadnienia edukacji globalnej

Od wejścia czeka na nas pięknie zastawiony stół, dwoje zaproszonych prelegentów i bardzo przejęta gospodyni spotkania Mira Ciacharowska. To ona wprowadziła nas w temat omawiając prezentację, któraą możecie jeszcze przejrzeć (jest zamieszczona w PLIKI DO POBRANIA).


Następnie poznałyśmy przesympatyczną, młodą osobę Panią Paulę Lagnerowicz, redaktorkę naczelną portalu http://www.dzialasz.pl/ oraz asystentkę projektu „W świat z klasą”. Omawiała formy pracy z młodzieżą, które pozwalają członkom projektu na wypracowanie materiałów pomocniczych dla nauczycieli – podręczniki do różnych przedmiotów nauczania zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej, które są dostępne na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/globalna

Potem głos zabrał Pan Bogumił Filipiuk, nauczyciel języka angielskiego i członek grupy roboczej języka angielskiego w projekcie „W Świat z klasą”. Przybliżył nam zmagania z trudną materią realizowanego tematu oraz starania, by wypracowane konspekty zajęć były dobrym przykładem do dalszych działań dla nauczycieli, którzy chcieliby się włączyć czynnie w realizację założeń projektu.

Dowiedzieliśmy się, że:
Edukacja globalna:
Uwiadamia istnienie zjawisk i współzależności globalnych rozumianych jako wzajemne powiązania i przenikania systemów kulturowych, środowiskowych, ekonomicznych, społecznych, politycznych i technologicznych.
Pokazuje problemy globalne w wymiarze lokalnym
Prezentuje punkt widzenia konkretnych osób i wpływ omawianych zjawisk na ich życie
Uczy krytycznego myślenia i formułowania własnych opinii, nie oferuje gotowych odpowiedzi
Zachęca do szukania skutków konkretnych decyzji i zachowań
Promuje wartości i postawy, które są bardzo trudne, wymagają odwagi, wyrzeczeń i świadomego reagowania zaczynającego zmiany od siebie.

W trakcie omawiania konkretnych zagadnień wywiązała się burzliwa dyskusja, którą niestety ograniczył biegnący nieubłagalnie czas.
Zajęciom towarzyszyła wystawa książek, które mogą być pomocne w realizacji wybranych zagadnień edukacji globalnej. Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymali po 2 podręczniki w wersji papierowej do zbiorów biblioteki.
DZIĘKUJEMY
Wśród spraw różnych wróciliśmy do projektu zrobienia jakiejś wspólnej akcji – proponowany konkurs?
Koleżanki Ania i Kasia omówiły przeprowadzoną przez nie ankietę dotyczącą czytelnictwa wśród uczniów Gimnazjum nr 119 przy ul. Klimatycznej. Osiągnięte wyniki wskazują na dużą pracę dydaktyczną i wychowawczą w szkole w zakresie popularyzacji czytelnictwa.





Komentarze