Geneza, Regulamin i Program Działania Sieci Współpracy i Samokształcenia

GENEZA

Sieć Współpracy i Samokształcenia, a wcześniej Zespół samokształceniowy powstał w odpowiedzi na oczekiwania środowiska bibliotekarzy szkolnych pracujących w dzielnicy Praga Południe, którzy na różnych szkoleniach zgłaszali taką potrzebę

 

W pierwszym spotkaniu, które odbyło się 15.10.2003 r. uczestniczyło 10 osób. Na przestrzeni lat 2003-2015 w poszczególnych spotkaniach uczestniczyło średnio od 7-20 osób. Trzon Zespołu stanowiła grupa 12 osób, które przez 12 lat były zaangażowane czynnie w jego prace. Głównym celem było doskonalenie umiejętności dzielenia się wiedzą ze szczególnym naciskiem na wymianę doświadczeń oraz integracje środowiska bibliotekarzy szkolnych na Pradze Południe. Co roku był wypracowywany harmonogram spotkań, tematyka i uzgadniano formy i miejsca działania

REGULAMIN

Sieć działa przy PBW im. KEN w Warszawie korzystając z jej pomieszczeń z możliwością wyjść poza teren placówki np. na zajęcia do bibliotek szkolnych.

Spotkania sieci prowadzone są stacjonarnie lub zdalnie z wykorzystaniem platform internetowych takich jak ZOOM, Google MEET lub ClickMeeting. W skład Sieci wchodzą zgłoszeni na ochotnika nauczyciele, którzy wypełnią deklarację uczestnictwa w sieci i pojawią się na większości spotkań. Spotkania i tematy są realizowane według harmonogramu uzgodnionego na pierwszym spotkaniu w danym roku szkolnym. Koordynatorka Sieci jest odpowiedzialna za sprawne realizowanie tematów, uzgodnienie odpowiedzialności za poszczególne punkty do realizacji, koordynację terminów, miejsca i formy realizacji. Postanowienia Sieci uzgadniane są w wyniku dyskusji uwzględniając propozycje poszczególnych członków Sieci. Każde spotkanie stacjonarne dokumentowane jest w formie: listy obecności, krótkiego sprawozdania z przebiegu spotkania opatrzonego zdjęciami i opublikowanego na stronie Sieci. Każde spotkanie zdalne dokumentowane jest relacją na stronie PBW oraz postem na FB oraz na tym blogu. Członkowie Sieci otrzymują zaświadczenie o uczestnictwie w zajęciach na ostatnim spotkaniu w danym roku szkolnym z wyszczególnieniem tematów i terminów spotkań.

PROGRAM DZIAŁANIA

Nazwa sieci: Sieć Współpracy i Samokształcenia Inspiracje są wśród nas
Liczba uczestników – do 20 osób
Koordynatorka sieci: Katarzyna Gołubiew
Hasło: Ciekawą książkę promujesz – do czytania inspirujesz
Piosenka czytelnika: Książkowe opowieści

Narzędzia oceniające działania Sieci:
Ankieta oceniająca roczne działania Sieci
Cel ogólny:
Zainteresowanie uczniów: czytaniem dla przyjemności, dokonywaniem własnych wyborów i poszukiwań czytelniczych, szukaniem przyjemności w rozmowach o książkach i emocjach, które pozwalają przeżyć

Cele szczegółowe: integracja osób zainteresowanych wspólnymi działaniami, inspiracja aktywnością, animacja nowych działań, śledzenie rynku wydawniczego i opinii fachowców o wybranych książkach - poszerzanie wiedzy o wartościowych nowościach wydawniczych, wspólne działania (czerpanie z wiedzy, pomysłów i umiejętności poszczególnych członków sieci dla nowych inspiracji i działań indywidualnych i grupowych, zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy z uczniem.

Zadania szczegółowe: wypracowanie harmonogramu spotkań (zaplanowanie działań umożliwiających realizację wyznaczonych celów), staranne przygotowanie i zrealizowanie poszczególnych zajęć, wdrożenie nowo nabytych umiejętności i pomysłów do codziennej pracy z uczniami 

 


Komentarze